Trabzon'da Beslenme Uzmanından Ramazan Ayı Sonrası Beslenme Önerileri

Trabzon Özel İmperial Hastanesi'nden Beslenme ve Diyet Uzmanı Ayça Yılmaz Kaya, Ramazan ayının beslenme alışkanlıklarını değiştirdiğini ve bu değişimin Ramazan Bayramı'yla birlikte eski düzene geri dönme eğiliminde olduğunu belirterek uyarılarda bulundu.

haberanlik.com.tr  - Haber Merkezi
haberanlik.com.tr - Haber Merkezi Tüm Haberleri
Büyütmek için resme tıklayın

Beslenme ve Diyet Uzmanı Ayça Yılmaz Kaya, Ramazan boyunca kısıtlı besin tüketiminin ardından öğün sayısının arttığına dikkat çekerek, "Ramazan ayı boyunca beslenme alışkanlıklarımız değişir ve Bayram'da eski düzene geri dönmeye başlarız. Beslenme alışkanlıklarının değiştiği bu dönemde, aşırı yağlı ve kalorili besinlerden kaçınmalıyız. Özellikle sindirim sorunlarını önlemek için vücudumuzu yavaşça adapte etmeliyiz" dedi.

TRABZON İMPERİAL HASTANESİ UZMANI: KAHVALTI GÜNÜN EN ÖNEMLİ ÖĞÜNÜ

Trabzon Özel İmperial Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Ayça Yılmaz Kaya, özellikle kahvaltının önemine vurgu yaparak, "Kahvaltı, günün en önemli öğünüdür. Bu dönemde yağlı ve kalorili yiyecekler yerine, süt, peynir, zeytin, haşlanmış yumurta ve bol miktarda sebze gibi besinleri tercih etmeliyiz. Beslenme programımızı 3 ana öğün ve 3 ara öğün şeklinde düzenlemeli ve çeşitli besin gruplarından oluşmalıdır" diye konuştu.

Trabzon'da Beslenme Uzmanından Ramazan Ayı Sonrası Beslenme Önerileri

BAĞIŞIKLIK SİSTEMİ GÜÇLENMESİ İÇİN SEBZE VE MEYVE TÜKETİLMELİ

Ramazan ayında sahur beslenmesinin gece yemek yeme alışkanlığına dönüşmemesi gerektiğini belirten Uzmana Ayça Kaya sözlerini şu ifadeleriyle tamamladı, "Bu süreçte kabızlık yaşayanlar lifli besinlere ağırlık vermeli ve yeterli su tüketimine özen göstermelidir. Günlük su tüketimi 1.5-2 litre olmalıdır. Beslenme düzenimizdeki dengesizlikler kas kaybına veya metabolizma sorunlarına yol açabilir. Bu nedenle sağlıklı beslenme ve düzenli egzersize önem vermeliyiz. Özellikle tek öğünle beslenenlerin bağışıklık sistemini güçlendirmek için zencefil, zerdeçal, soğan, sarımsak, bitki çayları, omega 3, brokoli, kırmızı ve mor renkli meyveler ile turunçgilleri tüketmeleri önemlidir."

# TRABZON HABERLERİ İLE İLİŞKİLİ:

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Haber Anlık Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Haber Anlık hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Haber Anlık editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Haber Anlık değil haberi geçen ajanstır.